高音質錄音室版本




Radio Edit


(Update 2/11 : 總算出來啦!先放上廣播版本,高音質版本出來將放上來)

沒有歌可以聽結果有歌詞而已實在是沒fu到一個極點....翻個屁啊!
但我這個屁還是想說翻一下好了XDDDDDD
音樂出來的話就會直接放上去,比較省事啦!

今天稍早Gaga在她的Twitter發布了萬眾期待的「Born This Way」的歌詞,
不過音樂要等到葛萊美2/13時才會出來!所以大家就看看歌詞感受一下吧!



歌詞全文翻譯請按繼續閱讀,
翻到要起肖!轉錄請附來源不要盜文,謝謝

INTRO:

It doesn't matter if you love him, or capital HIM
不管你是否愛上他,或只是欽慕祂
Just put your paws up
揮舞你的爪子
'cause you were Born This Way, Baby
寶貝,因為那是我們與生俱來的天性

VERSE:

My mama told me when I was young
少時母親告訴我
We are all born superstars
我們是生來的巨星
She rolled my hair and put my lipstick on
她捲起我的髮,為我點上胭脂
In the glass of her boudoir
在她房裡的梳妝台前

“There's nothing wrong with lovin' who you are”
"戀上自我並不是一件壞事"
She said, “'Cause he made you perfect, babe”
她說 "寶貝,因為上帝讓你臻於完美"

“So hold your head up girl and you'll go far,
"所以昂首向前走,妳的路還長著,女孩"
Listen to me when I say”
"牢牢記住我跟妳說的話"

CHORUS:
I'm beautiful in my way
我的美與眾不同
'Cause God makes no mistakes
因為上帝之手沒有瑕疵
I'm on the right track baby
我正走在人生的正軌,寶貝
I was Born This Way
我天生如此

Don't hide yourself in regret
不要再自憐懊悔
Just love yourself and you're set
自愛讓你更完整
I'm on the right track baby
我正走在人生的正軌,寶貝
I was Born This Way
我天生如此


POST-CHORUS:

Ooo there ain't no other way
喔,不會再有別種可能了
Baby I was born this way
寶貝這就是真實的我
Baby I was born this way
寶貝這就是我
Ooo there ain't no other way
喔,不會再有別種可能了
Baby I was born-
寶貝這就是-
I'm on the right track baby
我正走在人生的正軌,寶貝
I was born this way
我天生如此

Don't be a drag – just be a queen
敗者為寇,成者為王
Don't be a drag – just be a queen
敗者為寇,成者為王
Don't be a drag – just be a queen
敗者為寇,成者為王
Don't be!
我們要當王者!

VERSE

Give yourself prudence
審慎處世
And love your friends
友愛朋友
Subway kid, rejoice your truth
歡慶真實
In the religion of the insecure
因著那不安
I must be myself, respect my youth
我必須做自己,才對的起青春韶華


A different lover is not a sin
擁有不容世俗的愛並不是罪
Believe capital HIM (hey hey hey)
你要相信祂
I love my life I love this record and
愛我的人生、愛這首歌
Mi amore vole fe yah (love needs faith)
愛因相信而存在(義大利文)

REPEAT CHORUS + POST-CHORUS

BRIDGE:

Don't be a drag, just be a queen
敗者為寇,成者為王
Whether you're broke or evergreen
不論你是貧是富
You're black, white, beige, chola descent
不論你的血統、文化
You're lebanese, you're orient
不管你來自黎巴嫩、還是來自遠東
Whether life's disabilities
不管你是否殘疾
Left you outcast, bullied, or teased
拋開那些排擠、凌辱與嘲笑
Rejoice and love yourself today
為我們的自愛而歡舞
'Cause baby you were born this way
寶貝,因為我們天生如此

No matter gay, straight, or bi,
無論你是男同性戀、異性戀還是雙性戀
Lesbian, transgendered life
也無論是女同性戀還是變性人
I'm on the right track baby
我們走在我們人生的正軌
I was born to survive
我們生來就可以繼續在這軌道走著
No matter black, white or beige
不論膚色為何
Chola or orient made
不論是南美人還是亞洲人
I'm on the right track baby
我們走在我們人生的正軌
I was born to be brave
我們生來無畏

REPEAT CHORUS

OUTRO/REFRAIN:

I was born this way hey!
嘿,我天生如此
I was born this way hey!
嘿,我天生如此
I'm on the right track baby
我正走在人生的正軌,寶貝
I was born this way hey!
嘿,我天生如此!

arrow
arrow
    全站熱搜

    syachien 發表在 痞客邦 留言(24) 人氣()