http://www.didomusic.com
官網開放下載最新即將推出的單曲look for no further,至英國時間九月七號。

是首很淡很平靜的歌。
我私心覺得適合下午以及凌晨時分聽。
當然聽音樂時間的安排卻也是見仁見智的。

歌詞

I might have been a singer
我或許就像是個歌手
who sailed around the world
遨遊了這個世界

a gambler who wins millions
像一個賭徒贏得了龐大的財富
and spent it all on girls
又為了那女孩變得一無所有

I might have been a poet
我或許就像是個詩人
who walked upon the moon
神遊在圓月之上

a scientist who would tell the world
就像一個科學家告訴全世界
I discovered something new
發現了什麼新的好東西

I might have loved a king
我或許是個愛上國王的紅顏禍水
been the one to enter war
成為了開啟戰爭的那把鑰匙

a criminal who drinks champagne
像一個罪犯偷偷啜飲香檳
and never could be caught
卻狡詐的從未被抓到

but among your books
但沉浸在你的書中
among your clothes
包覆在你的衣物中
among the noise and fuss
不管那些流言蜚語
I've let it go
我都不予理會

I can't stop and catch my breath
我無法停止,並且無法呼吸
and look no further, for happiness
我再也找不到其它讓我覺得愉快的事物
and I will not turn again
我將不再回頭
cause my heart, has found it's home
因為我已經為我的心找到居所

everyone I'll never meet
每一個我從不可能遇見的人
and the friends I wont now make
以及那些我不會與之為友的人
the adventures that they could have been
不可能成行的旅程
and the risks I'll never take
不可能冒的險

but among your books
但沉浸在你的書中
among your clothes
包覆在你的衣物中
among the noise and fuss
不管那些流言蜚語
I've let it go
我都讓它隨風去

I can't stop and catch my breath
我無法停止,並且無法呼吸
and look no further, for happiness
我再也找不到其它讓我覺得愉快的事物
and I will not turn again
我將不再回頭
cause my heart, has found it's home
因為我已經為我的心找到居所

arrow
arrow
    全站熱搜

    syachien 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()