flying without wings-(by westlife)





Everybody's looking for that something

每個人都在找尋某種東西

One thing that makes it all complete

一種能成就自我的東西

You find it in the strangest places

在最意想不到的地方尋獲了

Places you never knew it could be

在你未曾想過的地方



Some find it in the face of their children

有人在孩童的臉龐尋獲了

Some find it in their lover's eyes

有人在情人的眼中覓得了

Who can deny the joy it brings

誰能否認它所帶來的歡樂

When you've found that special thing

當你找到那特別的東西

You're flying without wings

沒有雙翼,你仍將展翅飛翔



Some find it sharing every morning

有人因每天早晨分享而尋獲了

Some in the solitary night

在孤寂的夜晚依然覓得

You'll find it the words of others

你會發現其就在他人的話語中

A simple line can make you laugh or cry

即使隻字片語也會讓你歡笑或流淚



You'll find it in the deepest friendship

在最深的友誼中你會尋獲

The kind you cherish all your life

終其一生珍惜之

And when you know how much that means

當你明瞭其意義多麼重大

You've found that special thing

你發現了那特別之物

You're flying without wings

沒有雙翼,你仍將展翅高飛



So impossible as they may seem

乍看下,好像不可能

You've got to fight for every dream

但你得為夢想而奮鬥

'Cause who's to know which one you let go

因為誰會知道你失去了什麼

Would have made you complete

原本會成就你的事物



Well for me, it's waking up beside you

至於我,在你身旁醒來

To watch the sunrise on your face

看著你臉上映照出的旭日般的光芒

To know that I can say I love you

知道我可以說出「我愛你」

In any given time or place

無論何時何地



It's little things that only I know

我所知有限

Those are the things that make you mine

但卻能讓我擁有你

And it's like flying without wings

就像沒有雙翼,仍能展翅飛翔

'Cause you're my special thing

只因你對我意義重大

I'm flying without wings

沒有雙翼,我仍能展翅飛翔



And you're the place my life begins

我的人生因你而開始

And you'll be where it ends

因你而結束

I'm flying without wings

沒有雙翼,我仍能展翅飛翔

And that's the joy you bring

你所帶來的歡樂

I'm flying without wings

即使沒有雙翼,我仍能展翅飛翔












arrow
arrow
    全站熱搜

    syachien 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()