喜歡這首歌的mv,是繼daniel powter的bad day之後一眼就很喜歡mv小品。我是個熱愛搖滾音樂以及絢麗畫面的人,但隨著年齡增長不知為何也開始喜歡一些平實。或許,因為這更貼近本身便是平凡人的我們吧。將生活紀錄在歌詞中進而吟詠出,或許這便是人們最早做出歌曲的原始初衷。

想要將這首歌獻給未來的自己,還有未來的很多人。一直對未來很茫然,也不知對我而言,在很多事之後究竟得到了什麼、失去了什麼。但,我想我必須去用行動證明,不只是給我自己,還有很多人,真正的我、真正的獨立體。我對我自己許下這個承諾,i will be fine,and treat me right.

路上那些為我拍去塵埃的人,我記得你們一雙雙溫暖的手、眼中的溫情。嘿,我要說,我真的很好,你們也是。請不要為我擔心,這段路很長,但是,我會在這段路途上細看經過的風景,一刻都不想眨眼,這是人生該走過的每步路,紀錄每一步路,我們都不要再回頭看。不開心時,唱首歌吧,像是那天走在鐵路上那樣,手中溫暖雖然已不在,但我還是可以繼續哼著歌,因為我便是自己最好的聽眾,一直都是。我想告訴妳,謝謝妳,是妳讓我更加茁長、認識自己。不管怎麼說,是妳給予了我這個機會,我知道,唯有如此才能更平順的走下去。

涼風依舊,過了近一年的時間,今天還是跟那天一樣冷。在同樣的黑夜裡,我突然這麼頓悟...。

-------------------------歌詞之分隔線---------------------------------

Hey there Delilah
嘿,狄萊拉
What's it like in New York City?
紐約的生活安好嗎?
I'm a thousand miles away
儘管分隔兩地
But girl tonight you look so pretty
今夜的妳仍是如此美麗
Yes you do
是真的
Times Square can't shine as bright as you
燈火通明的時代廣場也沒有你來的閃耀
I swear it's true
是真的,我發誓

Hey there Delilah
嘿,狄萊拉
Don't you worry about the distance
你不擔心我們的距離嗎
I'm right there if you get lonely
寂寞時,我就在這裡
Give this song another listen
傾聽這首歌
Close your eyes
輕閉雙眼
Listen to my voice it's my disguise
聽聽我的聲音
I'm by your side
彷彿我就在你身旁

Oh it's what you do to me
是你改變了我
Oh it's what you do to me
是你改變了我
Oh it's what you do to me
是你改變了我
Oh it's what you do to me
是你改變了我
What you do to me
是你改變了我

Hey there Delilah
嘿,狄萊拉
I know times are getting hard
我明白時間會越來越難熬
But just believe me girl
相信我
Someday I'll pay the bills with this guitar
有一天我會用吉他賺錢付清帳單
We'll have it good
一切會安好
We'll have the life we knew we would
過著我們想過的生活
My word is good
我的一字一句是如此完好

Hey there Delilah
嘿,狄萊拉
I've got so much left to say
我有好多話留著沒說
If every simple song I wrote to you
如果我為你寫的歌
Would take your breath away
會帶走你的呼吸
I'd write it all
我會不斷的寫
Even more in love with me you'd fall
讓你我深深墜入愛河
We'd have it all
擁有一切

Oh it's what you do to me
是你改變了我
Oh it's what you do to me
是你改變了我
Oh it's what you do to me
是你改變了我
Oh it's what you do to me
是你改變了我

A thousand miles seems pretty far
千哩距離看似遙遠
But they've got planes and trains and cars
但那有飛機、火車及汽車
I'd walk to you if I had no other way
即使沒有這些工具,我也願意徒步走向你
Our friends would all make fun of us
朋友都在笑我們
and we'll just laugh along because we know
但我們會微笑因為我們知道
That none of them have felt this way
他們不會有這種感覺
Delilah I can promise you
狄萊拉,我向妳承諾
That by the time we get through
未來我們會一同走過
The world will never ever be the same
一切都會有所不同
And you're to blame
到時候你就知道你錯了

Hey there Delilah
嘿,狄萊拉
You be good and don't you miss me
要好好生活,別為我掛心
Two more years and you'll be done with school
兩年之後你就畢業了
And I'll be making history like I do
而我將持續寫下歷史
You'll know it's all because of you
你會明白一切都是為妳
We can do whatever we want to
我們可以隨心所欲
Hey there Delilah here's to you
嘿,狄萊拉這首歌獻給妳
This ones for you
這首歌獻給妳

Oh it's what you do to me
是你改變了我
Oh it's what you do to me
是你改變了我
Oh it's what you do to me
是你改變了我
Oh it's what you do to me
是你改變了我
What you do to me
是你改變了我

arrow
arrow
    全站熱搜

    syachien 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()